Ofis koltukları kullanım sıklıklarına göre bazı problemler çıkartabilir. Koltuk çok eski değilse ve problem halledilebiliyorsa yeni bir ofis koltuğu almaktansa koltuğun tamir edilmesi daha uygundur. Problemin olduğu yere göre koltuk sökülür. Eğer tek bir noktada problem varsa koltuğun tamamı sökülmez. Problem arkalıktaysa arkalık sökülür. Arkalığın oluşturduğu en büyük problem zamanla arkalığı koltuğa sabitleyen omurgadaki vidanın gevşemesidir. Bu vida gevşediğinde arkalık sırta yeteri kadar destek olmaz ve çoğu zaman sağa ya da sola sarkar. Bu sarkma özellikle tekerlekli koltuklarda dengenin sağlanması açısından büyük problemler ortaya çıkarabilir. Arkalığı koltuğa sabitlemek için bir omurga kullanılır. Koltuğun arkasında bulunan bu omurga vidalar vasıtasıyla arkalığı tutar. Eğer vidalar gevşemişse arkalığı bir tornavida ya da omurganın üstündeki vidaya bağlı olarak bir anahtar yardımı ile sökebilirsiniz. Vidaların yuvaları koltuğun sürekli kullanımına bağlı olarak genişler ve zamanla vidalar arkalığı bırakır. Bu sorunu çözmek için eski vidaları çıkardıktan sonra yerine daha kalın vidalar takılır. Genişleyen yuva bu sayede vidaları tutar ve arkalıkta yerine sabitlenmiş olur. Bu işlem oldukça kolaydır.
Ofis koltuklarının en çok problem yaşattığı bölge tekerlekleridir. Tekerlekler zamanla kendilerini bırakırlar ve dengesiz bir hal alırlar. Bu durumda tekerleklerin değişmesi gerekir. Tekerlekler genelde ayağa dört vida kullanılarak sabitlenir. Bu vidalar sökülürse tekerlekler de çıkarılmış olur. Yeni tekerlekler aynı şekilde dört vida kullanarak ayağa sabitlenir. Bu sayede hem ofis koltuğunun manevra kabiliyeti ilk günkü seviyeye çıkar hem de koltuk dengesiz halden kurtulmuş olur. Eğer tekerleklerin arası toz ile dolmuşsa sökmeye gerek yoktur. Toz temizlendikten sonra tekerlekler yağlanır ve sorun çözülür.
Ofis koltuğunun amortisörü bozulmuşsa yeni bir amortisör takılması gerekir. Bu işlem tecrübe gerektiren bir işlemdir. Koltuğun oturağı altındaki omurga sökülür. Bu sayede koltuk ayak ve üst taraf olmak üzere iki parçaya ayrılır. Hasarlı amortisör değiştirilir ve koltuk tekrar birleştirilir. Eğer koltuğun tamamı sökülecekse en yukardan başlanmalıdır. Önce arkalık daha sonra oturak sökülmelidir. Ayak ve tekerlekler en sona bırakılmalıdır. Koltuğun omurgası kırılmış ya da bükülmüşse değişmesi gerekir. Omurgayı değiştirmek masraflı bir iş olacağı için yeni bir koltuk almak daha mantıklıdır. Hiçbir zaman koltuğun tamamı sökülmemelidir. Aksi takdirde koltuğun kullanım ömrü ciddi oranda azalır. Sorunlu bölge sökülerek tamir edilmelidir. Eğer sökmeyi başaramazsanız tamirciye vermelisiniz. Yanlış söktüğünüz her vida koltuğunuzu yıpratır ve dolayısıyla tamir etmeye çalışırken koltuğa daha çok zarar verirsiniz.